reklama

Môj boj s depresiou

Každý z nás dostal do daru to najcennejšie, život. Ten býva ťažký, krutý, niekedy neznesiteľný.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (97)

Keď človeka bolí telo, tak je to... bolestivé. Niekedy však postačí oddych, ibalgin alebo láska a bolesť je preč. Horšie je, keď bolí duša. Človek je smutný, bez nálady, depresívny.

Depresia je nová metla ľudstva. Berie chuť do života, rúca plány a ničí životy. Tie najcennejšie dary, ktoré sme od prírody a rodičov dostali. Nie, nechcem obhajovať samovrahov. Robia najzbabelejšiu (a zároveň najodvážnejšiu?) vec na svete. Ale niečo o chronickej depresii viem, prešiel som si ňou nejedenkrát.

Bol som plný života, tešil som sa z neho. Zrazu sa pomaly začala vkrádať. Prestali ma baviť veci, z ktorých som sa dovtedy tešil, utiahol som sa do seba, vyhýbal som sa ľuďom. Nepomáhalo nič, žiadne aktivity, rozhovory, alkohol, psychológ.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bol som doslova na pokraji života a smrti, díval som sa jej do tváre. Skúšal som urobiť ten najzbabelejší čin, ale nebol som naň dosť odvážny. Dotkol som sa dna, veľakrát. Nejdem opisovať svoje samovražedné pokusy, aby som nejakému nešťastníkovi nedal manuál. Vždy som bol ale na posledný, ten naozaj posledný krok, príliš zbabelý. Našťastie.

Rodičia sa už na moje trápenie nemohli pozerať. Dotlačili ma na psychiatriou. Mal som voči nej odpor. Pádny, jeden pokus nevyšiel. Doktorka mi dala len nejaké oblbováky, ktoré som po troch dňoch prestal užívať. Nemal som však už čo stratiť, a tak som šiel druhýkrát.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Moja „nová" psychiatrička mi porozumela. Mal som taký dojem, asi nikdy som sa tak dobre s nikým neporozprával. Keď mi predpisovala lieky, bral som to s nedôverou.

Dnes som iný človek. Šťastný, plný chuti do života. Našiel som osobu, s ktorou si rozumiem. Nebojím sa riadiť auto, ísť medzi ľudí, nebojím sa života. Podľa doktorky som na najlepšej ceste k úplnému vyliečeniu, postupne budeme vysadzovať antidepresíva.

Milujem život, ten najcennejší dar človeka človeku. Vyhrávam nad depresiou a verím, že ju porazím úplne.

Peter Mičúch

Peter Mičúch

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som, kto som. Zasnený, s ružovým okuliarmi na očiach po svete chodiaci a spravodlivosť hľadajúci. Skrátka obyčajný chalan. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu