reklama

Nájdite si čas na svojich najbližších

Každý človek na svete má alebo mal rodičov. Tí rodičia mali alebo majú svojich rodičov. Každý človek mal alebo má svojich dedkov a babky. Tá moja bola najlepšia na svete.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Keď som bol malý, tak sme srodičmi bývali u babky a dedka u nás na dedine. Našivtedy stavali dom hneď vedľa toho spomínaného, a taksme našli prechodné útočisko u starýchrodičov. Matne si spomínam, ako som sa nechcel presťahovaťdo nového príbytku, aj keď bol len kúsok odbabkinho. Tak mi tam bolo dobre.


Ako som vyrastal, bol som vlastne stálevedľa babky. Stačilo otvoriť len dve bránky a jedny dvere.Keď sme niekedy bývali doma sami s bratom a sestrou cezprázdniny – naši boli v práci, tak babka na násnezabudla a doniesla nám čerstvo napečené pampúšikyalebo podlesníky. Tie vedela robiť najlepšie na svete (sorrymami :).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Časom som vyrástol do výšky,v akej sa nachádza moja telesná konštrukcia teraz.Skončil som strednú a bol som v poslednom ročníkuvysokej školy. Bolo to niekedy vo februári. Sedel som sosestrou v obývačke a pozerali sme Riskuj. Zazvonil telefón,zdvihla ho sestra. Keď položila, tak mi povedala najsmutnejšiusprávu, akú som v živote počul: Zomrela babka.


Tú zimu dosť snežilo. Pretosom často ometal chodníky. Vždy som najprv odpratal sneh ztých našich a potom som dal na poriadok aj ten babkin.Zakaždým, keď som končil, tak som čakal, kedy započujemznáme: „Poď na čajík“ Vždy som sa dočkal.


Pamätám si, ako som topočul z jej úst posledný raz. Mal som vtedy nejakéskúšky, nervózny ako pes. Rýchlo odpratať sneha šup do kníh. Ako som končil, babka otvorila dvere azavolala ma dnu. „Nemám čas babka,“ odpovedal som. Tiejej sklamané oči vidím pred sebou dodnes.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Za pár dní musela donemocnice. Oddýchne si a za pár dní ju tu mámespäť, myslel som si. V nedeľu, keď naši išli za ňou, sommal stašne veľa strašne dôležitej práce nadiplomovke, tak som nešiel. Nasledujúci týždeňzomrela...


Doba je nejaká uponáhľaná.Ľudia nemajú čas na svojich najbližších, stáletlačia nejaké termíny. Neurobte rovnakú chybuako ja, nájdite si ho. Nepísal som to dramaticky lentak, ono to tak bolo. Zbohom, babka.

Peter Mičúch

Peter Mičúch

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som, kto som. Zasnený, s ružovým okuliarmi na očiach po svete chodiaci a spravodlivosť hľadajúci. Skrátka obyčajný chalan. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu